Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  استخدام بازنشسته استخدام بازنشسته

ایران استخدام

مزاياي كار بعد از بازنشستگي چيست؟

اهميت كار بعد از بازنشستگي

در گذشته بازنشستگي براي بسياري از افراد يك هدف و حتي يك آرزو بود، اما امروزه بسياري از بازنشستگان، دوست دارند در دوران بازنشستگي نيز كار كنند.

چنانچه طبق يك نظرسنجي كه در سال 2017 و توسط RAND Corporation، صورت گرفته، 40 درصد از افرادي كه قبلا شاغل بودند و در دوران بازنشستگي به سر مي‌بردند، اعلام كرده بودند كه تمايل دارند دوباره در يك شغل فعاليت داشته باشند.

دليل اين پاسخ نيز مزاياي كار بعد از بازنشستگي است.

از جمله اين مزايا مي‌توان به درآمد بيشتر اشاره كرد، زيرا داشتن شغل بعد از بازنشستگي، مي‌تواند در حقوق بازنشستگان تاثير گذار بوده و درآمد افراد را بيشتر كند. درآمد بيشتر، مي‌تواند به بهبود كيفيت زندگي افراد كمك كند.

مطلب مرتبط: اخبار حقوق بازنشستگان

علاوه بر اين، سلامتي جسمي و روحي نيز در اين موضوع تاثيرگذار است. كار نه تنها مي‌تواند شروع بيماري‌هاي مرتبط با افزايش سن مانند زوال عقل را به تعويق بيندازد، بلكه به افراد كمك مي‌كند تا از نظر ذهني و جسمي، سالم و جوان‌تر بمانند.

كار كردن همچنين افراد را از نظر اجتماعي فعال نگه مي‌دارد و از انزواي آنها جلوگيري مي‌كند. زيرا دوران بازنشستگي باعث مي‌شود برخي از افراد از اجتماع دور شوند و دائم در خانه بمانند.امروزه كار در منزل براي بازنشستگان نيز از اهميت بالايي برخوردار است.

بنابراين فعاليت دوباره در يك شغل، مي‌تواند در آنها حس هدفمندي را ايجاد كند. البته داشتن كار در دوران بازنشستگي خيلي هم آسان نيست و ممكن است با محدوديت‌هايي همراه باشد.

منبع: مشاغل مناسب براي افراد مسن و بازنشسته


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/7/11 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :